i'm in love with a criminal

2011-10-12 @ 14:44:41
hemma från skolan nu. 2 lektioner, samhäll och vård&omsorg. fick inställd medicinsk grundkurs idag, skönt. sitter nu hemme och pluggar prov! engelska förhör imorgon och prov på fredag i medicin. 50 latinska ord som ska in i mitt huvud. (alltså medicinska ord som man använder i sjukvården) kanske inte låter så jävla nice, men det är rätt okej.

var på sjukhuset på studiebesök igår. fick gå till labbet och titta på massa bakterier och sånt. inte jätte kul då. men sedan fick vi gå till sterilcentralen då vi fick klä oss i rockar & mössor. rätt okej faktiskt, där fick vi titta på när verktygen tvättas och steriliseras. fick även kika in på en riktig operation som gjordes. kändes väldigt konstigt eftersom det är bara sånt man ser i filmer. så nu har jag sett det i verkligheten. även en tarm som de kom med i korridoren som de precis hade plockat ut. rätt häftigt. känns som att jag vet vad jag vill bli när jag blir stor. narkos-sjuksköterska. vore as nice.

nu blire plugg, sedan kommer min underbaring! typ sista dagen jag får träffa dig på 2 veckor. hur ska jag klara mig? jag vet inte..

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Stammis?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Komentera här:

Trackback
RSS 2.0