första advent

2010-11-28 @ 10:34:25
första advent är nu här. inte alls många veckor kvar till jul. inte alls. idag tänkte jag städa bort lite läxor, om jag orkar, det är ju en annan fråga. i eftermiddag tar jag mig till grannen, evelina. får se vad vi hittar på denna snöiga söndag som denna.
fick just reda på att i januari, ska vi göra om i vårat kära hus. vardagsrummet,allrummet & hallen ska göras om. tapetsera & måla om. även alla dörrar ska vi ta bort och lämna in så att dom ska målas. ALLA DÖRRAR?! jag kan inte sova om dörren inte är stängd. hur ska ja nu sova? tänk när man ska gå på toa då? jag vill inte ens tänka på tanken. inte när vi ska ha massa folk som kommer hit som gör jobbet åt oss. kul när man vaknar av att någon börjar riva och greja klockan 7? tänk om jag har sovmorgon. och sover med öppen dörr? tänk när man ska gå på toa och så springer massa bygg-arbetare runt hemma precis utanför. usch jag gillar inte den tanken. jag tar nog helt enkelt mitt pick och pack och flyttar till mormor&morfar i skultorp under den tiden!
& bild från 2008. alltså var jag bara 14 år. hmmm

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Stammis?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Komentera här:

Trackback
RSS 2.0