HEJ DU

2013-04-09 @ 18:48:00
Du Malin som kommenterade min blogg för några veckor sedan, ursäkta mitt sena svar! Men här kommer det lite i alla fall:
 
Omvårdnad är ett bra program som faktiskt ger en bra och bred utbildning. Du läser massa olika ämnen och får kompetens för att söka till Högskolan efter. Du kan efter gymnasiet jobba som undersköterska vilket känns tryggt att veta. För då är chansen större att man får något slags jobb. Jag går som ni alla vet, skydd och säkerhet och på den inriktningen läser man om poliser osv. Dock tror jag att lite av det har tagits bort i den nya gymnasiereformen.. ska dock inte säga säkert. Vi är som sagt de sista som går ut skydd och säkerhet på det gamla viset, så jag kan tyvärr inte säga hur det är att läsa på gymnasiet nu. Lärarna är grymma och plugg är det en del, men man lägger den på den nivå man själv vill :) Jag läser faktiskt inte så mycket omvårdandsämnen som man kan tro, utan nu i trean sitter vi mest vid skolbänken och läser andra ämnen som Historia, Religion och Psykologi bl.a. Jag har endast 3 lektioner i veckan som har med omvårdad och sånt att göra. Jag tycker dessa tre år har varit grymma!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Stammis?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Komentera här:

Trackback
RSS 2.0