10 SAKER NI KANSKE INTE VISSTE OM MIG?

2013-02-22 @ 19:00:00
1. Jag är alltid en person som alltid vill ha struktur i vardagen. Vara väl medveten om saker som ska göras. Jag skriver gärna upp saker och planerar! Jag hatar oordning och jag gillar inte när det är stökigt och skitigt. Detta är något min kära pojkvän nu fått lärt känna hos mig. Speciellt när han skaffat ny lägenhet så är jag gärna där och lägger mig i. Att planera och skriva upp saker är något jag alltid gör! 
 
2. Något som jag gillar väldigt mycket är både sylta & syltlök. På julbordet äter jag alltid FÖR mycket sylta. Släkten kollar alltid lite konstigt på mig när jag sitter där och äter min sylta (eftersom det bara är jag som äter den förutom mormor och pappa.) Jag vet inte vad det är med sylta, men jag älskar de! Med syltlök är det samma sak. När den står framme på bordet, öser jag syltlökar till tallriken. Det har till och med gått så långt att jag fått syltlök i JULKLAPP. Två gånger till och med. Då kanske det har gått för långt? ;) 
 
3. När jag var liten och skrev om vad jag ville göra när jag blev stor så kunde listan göras lång. Läkare, jobba på volvo, flyga i rymden, jobba med gamla, jobba på kontor, jobba på en choklad/godis fabrik, bli chef, polis, och flygvärdinna var bara några yrken som jag skrev om när jag stolt lämnade in läxan till min lärare när jag gick i fyran. Jag ville bli allt! Jag har i alla fall nu på senare tid velat lite annat. Sjuksköterska och polis. Men efter mina år i skolan har jag nu kommit fram till att lärare faktiskt skulle vara något för mig. Småbarns-lärare. Men som sagt, jag ändrar mig fort och vem vet, jag kanske faktiskt blir en sådan som flyger i rymden?
 
4. När klockan ringer på morgonen vill jag inget hellre än att ligga kvar. Men väl uppe är det hur gött som helst. Speciellt när man går upp tidigt på dagar som man egentligen får sova. Gå upp tidigt och känna att man har hela dagen på sig och att man inte sovit bort hela dagen. Även att somna i lagom tid är också min grej! Vem orkar sova hela dagen och känna att dagen bara springer iväg? Inte jag i alla fall!
 
5. En sak som ALLTID stoppar i munnen på morgonen är knäckebröd. Jag & knäckebrödet på morgonen. Mums. Det ska vara grovt och nyttigt med! Men i vårt skafferi står nog 5 olika sorter. Dessa ska alltid finnas så att det finns en valmöjlighet. Jag kan äta knäckebröd som godis. Eller ja, nästan i alla fall! Menbäst är denna:
 
6, En sak som jag inte är ett fan av är filmer. Jag är inte den tjejen som slår på en film och tycker att det är kul. Nej jag kollar hellre på vanliga tvn eller göra något annat. Klart jag tittar på film ibland, och ibland kan det gå en bra film, men jag är inte tjejen som sitter i min ensamhet och glor på film. Tillsammans med kompisar och pojkvän kan detta ske någon gång. Film funkar bättre tillsammans med någon än att sitta själv i alla fall. Det kan jag säga.
 
7, En matträtt som jag nu på senaste tid verkligen börjar att tycka om är pannkakor. Jag har alltid tyckt om pannkakor, men nu är godare än någonsin! Skulle kunna äta det varje dag. Känslan när en varm pannkaka kommer in i munnen tillsammans med en klick glass. Den är obeskrivlig! 
 
8. En sak som jag inte tycker om är kyla. Jag gillar inte att frysa. Vintern är inte riktigt min grej. Känslan där kylan tränger in i kroppen är inte skön! Därför försöker jag väll på vintern att vistas inne så mycket som möjligt. Jag är den tjejen som hellre har det varmt. Ha på sig ett par shorts ett linne, solglasögon, lätta skor och känna solen mot huden. Underbart. Därför är solresor något jag gillar!
 
9. En sak som många inte vet om mig är att jag har SJUKT svårt att hålla isär färger. Jag är inte färgblind, för jag ser färgerna men säger bara fel. Det rör ihop sig i hjärnan bara. Jag blandar ihop allt! Svårast är rött och blått. Detta är något som man annars kanske inte märker av utifrån, men från mig egen del så är de lite irriterande att alltid säga fel. Men på något sätt är det lite roligt ;) 
 
10. Till sist. Efter studenten har jag planerat att jobba. Ska inte börja plugga direkt. Det kommer inte funka för min del. Jag behöver en paus. Jobba och sedan köra en resa. Något som faktiskt intresserar mig är en resa till Kina eller Australien. Se och uppleva något helt annat än Europa. Det vore något!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Stammis?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Komentera här:

Trackback
RSS 2.0